18 Augustus 2018 : Jasper

18 augustus 2018 - Jasper, Canada

S Ochtends in Jasper wakker geworden met maar 3graden buiten.

Tijd om dus eerst maar eens de kachel aan te doen en rustig te ontbijten en plannen voor de dag te maken.

Eerst gaan de dames naar Jasper om daar de was te doen, en gaan de heren op zoek naar een camping in Jasper. Deze is uiteindelijk gevonden op Wapiti Campground. Maar dan moesten we er wel rond 11 uur zijn. Dus snel terug naar Snaring om Fifthwheeler op te halen. Dit uis ons gelukt binnen 1 uur, een topprestatie vonden we zelf. De Fifthwheeler dus snel achter gelaten om naar Jasper terug te gaan om Joyce en Esmée op te halen. De verwachting ws dat ze minimaal 2 uur nodig zouden hebben, maar die hadden minder dan een uur nodig voor alle was. Snel voor lunch gegaan en daanrna op pas naar de Athabasca Falls. Wederom een mooie plek om te genieten van natuur en watervallen. Het blijft apart om te zien hoe door de eeuwen heen een waterval veranderd.

Na het bezoek aan de Athabasca Falls wilden we door naar Maligne Lake, maar dat was opnieuw ruim een uur rijden. Daarom naar Maligen Canyon gereden. Daar aangekomen hebben www ook nier rondgelopen.

Qua tijd was het hierna tijd om naar de camping terug te rijden, en eten klaar te maken. Na het eten mochten we voor het eerst in onze vakantie een echte kampvuur maken. In Jasper was er geen fire-ban. We hebben de avond heerlijk bij het vuur gezeten, genoten van een borrel, en het was al heel snel 23 uur. Tijd om naar bed te gaan, maar niet nadat het vuur echt uit was, dus water erover.

1. Gonnie:
    1 september 2018
    Weer mooie verhalen en de vele belevenissen. Nog veel plezier het laatste weekend.😘
  2. Ida:
    2 september 2018
    Leuk om alles te lezen!! Maar ik lees dit 2 September en volgens mij komen jullie overmorgen al weer thuis. Dus bij deze wensen wij jullie een goede vlucht en een behouden thuiskomst✈️🚅