21 augustus 2918 : Wells Grey Park - Clearwater

21 augustus 2018 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

Voor vandaag stond er maar een kleine rit op de planning van 140 km. Het eindstation werd uiteindelijk een camping in het Wells Grey National Park.

Daar zijn we naar toe gereden op advies van een alleraardigste vrouw in het Visitor Centre van Clearwater. Zij heeft terwijl wij daar stonden gebeld en gereserveerd voor ons op Wells Gray Golf Resort & RV Park.

We zijn daarna het park ingereden en gestopt bij de Spahat Falls. Een waterval van ongeveer 40 meter. Na korte tussenstop doorgereden naar het RV park, de fifthwheeler afgekoppeld en daarna door naar de Helmcken Falls. Wat een gigantisch gezicht, 140 meter hoge waterval. Deze waterval is oorspronkelijk ontstaan vanuit een vulkaan.

Het was ondertussen al ruim voorbij lunchtijd, maar in een national park zijn niet of nauwelijks eetgelegenheden, dus weer terug naar Clearwater.

En ineens was er weer een zwarte schim in de berm. Vol in de rem en terug, en ja hoor, weer een moederbedrijf met jong. Helaas niet fotogeniek, want liepen snel het bos in. Eind van de middag op terugweg was het opnieuw raak, nog een beer in de berm, maar ook deze was te snel voor de camera.

Terug op de camping bleek dat er wel WiFi was, maar dat deze niet gratis was. Hermen ging aan de beheerdster vragen hoe die werkt, maar die kreeg een hele preek over zich heen, dat het bijzonder is dat in een national park WiFi is, maar dat dit via de satelliet geregeld wordt, en zij ook kinderen heeft die moeten eten....

Al met al geen camping om aan te raden.

1. H Bruins-Palland:
    5 september 2018
    Ik heb weer met veel plezier je verslagen gelezen.
  2. Ida:
    5 september 2018