20 augustus 2018 : Blue River, dag 2

20 augustus 2018 - Blue River, Canada

Deze dag  gaat actief beginnen, ‘s ochtends al bijtijds 2 kajaks gehuurd. Om 9.30 worden we weggebracht. Gezien de weg mocht ik niet de gehuurde pick-up truck meenemen. Al snel werd duidelijk waarom......diepe gaten en veel grindweggetjes om bij de plek te komen waar we worden afgezet. Ergens diep in de bossen bij een klein grindstrandje aan de rand van “Mud-Lake”. Daar aanwijzingen gekregen waar we wel en niet langs moesten peddelen. Uiteindelijk was het rond 10.30 dat we instapten en aan onze tocht gingen beginnen. De verdeling was een heren- en een dameskayak. Waar het de huren goed afging, hadden de dames moeite om recht vooruit te peddelen. Ze draaiden in rondjes of gingen bijna zijwaarts over het water. Dit ondanks de aanwijzingen vanuit de herenkayak..... De reden waarom het fout ging werd later duidelijk.

Maar goed, na een uurtje peddelen, kwamen we bij en plek aan waar we konden lunchen, we hadden lunch meegenomen. Hier even rust genomen en daarna wee door. Esmée kwam bij Harm Jan in de kayak en Hermen ging bij Joyce. Maar nog steeds hadden deze last om rechtuit te kunnen gaan, totdat ze er een half uur later achterkwamen dat ze verkeerd om zaten in de kano en deze dus achteruit ging...... snel omdraaien dus en daarna gingen zij ook recht vooruit.

Daarna konden we allemaal echt van de stilte en rust gaan genieten, en op ongeveer 10 meter van de kant uitkijken naar beren.

En ineens was er niet 1 beer, maar kwamen er 2 uit het bos lopen het strand op. Het was een moeder beer met kleine. Na korte tijd liepen ze weer het bos in, en hebben we tijdens de tocht verder niets meer gezien. Wel genoten van de stilte.

Om 15 uur werden we weer opgehaald en naar de Campground teruggebracht. Daarna zijn we nog wezen zwemmen in het meertje. Wel koud water hoor....