19 augustus 2018 : Blue River, aankomst

19 augustus 2018 - Blue River, Canada

Op 19 augustus stond er een route van iets meer dan 220 kilometer op de planning. De route zou ons van Jasper naar Blue River brengen.

Was het de vorige dag de eerste dag dat we last van rook hadden van de bosbranden, hadden we deze dag geluk dat het weer redelijk helder was, en dat de zon helder te zien was. Dat was ook te merken aan de temperatuur, i de ochtend was het al ruim 13 graden.

Na het ontbijt alles weer reisklaar gemaakt en rond 09.30 vertrokken we vanaf Wapiti Campground, op weg naar Blue River Campground.

De weg leidde ons door Mount Robson Natural Park.

Dit park is genoemd naar Mount Robson. Dit is met 3945 meter de de hoogste berg van de Canadese Rocky Mountains. En we hadden echt het geluk dat we de berg goed konden zien. Dus ook mooie foto’s van gemaakt.

Na een tussenstop bij het informatie centrum, zijn we doorgereden om vervolgens in Valemont te stoppen voor lunch en boodschappen.

Daarna doorgereden naar Blue River Campground. Hier kregen we een ruime plek op een camping waar we al snel besloten een dag langer te blijven staan.

Daarom op ons gemak op de camping wat gedronken en daarna het dorpje gaan verkennnen. Met slechts 200 inwoners en een basisschool met totaal 8 kinderen, was dit een  korte verkenning. Bij het dorpje lag ook een meertje waar een aantal huizen aan de rand stonden met een prachtig uitzicht. Heel verrassend om te zien was dat hier ook een heel mooi publiek strand aan lag,

Daar even gezeten en daarna naar de camping gegaan. Hier hebben we hete eten klaar gemaakt op een BBQ van de camping die voor algemeen gebruik is, net als een gasstel, over, koelkast, en allerlei keukengerei. Ideaal!!

Eerder die middag zagen we een bord langs de kant van de weg staan van een beren safari. We zijn gaan kijken bij River Safari, en dachten erover om dit op 20 augustus te gaan doen. Alleen was de prijs nogal hoog, CAD 100,- per persoon excl. belastingen. Op de camping aangekomen zei de eigenaar dat hij ook kajaks verhuurd en dat wij dan zelf op zoek konden naar beren aan de waterkant. Qua prijs veel goedkoper. We besloten om dat de volgende dag te gaan doen.

1. Ida:
    5 september 2018