11 augustus 2018 - eerste terugblik Vancouver Island

11 augustus 2018 - Bowser, Canada

11 augustus 2018, in Nederland is het al 12 augustus. Hoogste tijd voor een nieuw blog.

Poe... waar gaan we beginnen, weer veel gezien en gedaan de afgelopen dagen.

8 augustus zijn we met de Ferry overgegaan vanuit Horseshoe Bay (Vancouver) naar Nanaimo (Vancouver Island).  Voor die tijd wilden we eerst nog naar het Hardrock Café, alleen is dat in Vancouver den Hardrock Casino. We waren daar ‘s ochtends al om 9.00 in de ochtend. Het casino gingen open, en we waren verbaasd om te zien hoeveel mensen naar het casino gingen.

Helaas had Esmée pech, want de minimum leeftijd is 19 jaar, dus ze mocht er niet in. Hoe we ook praatten, het antwoord bleef nee.

Dus hebben Hermen en ik besloten naar binnen te gaan. Hermen wilde wel een gokje wagen. Eenmaal  binnen waren we enorm verbaasd over de enorme hoeveelheid gok mogelijkheden. Zo verbaasd dat onze gok wens  iet door is gegaan. We hebben wel wat foto’s gemaakt van de Hardrock spullen

, maar mochten  van de security geen enkele foto van de tafels of gokkasten maken.... Maar niet getreurd, dan maar op zoek naar de hardrock shop om daar eens t shirt te halen voor Esmée te halen. Maar wederom een teleurstelling ... de shop ging pas om 12.00 uur open. Dus zijn wegzonden iets te kopen en zonder te gokken weer verder gegaan.nog een laatste rit door Vancouver om uiteindelijk om 13.00 bij de Ferry te zijn.

Ongelooflijk wat een drukte daar. Honderden auto’s, motorhomes, 5th wheelers en boten stonden te wachten terwijl de temperatuur naar 33 graden opliep.

Uiteindelijk vertrok de ferry keurig op tijd en waren we rond 15.00 uur in Nanaimo. Daar zijn we eerst naar de liquor store gegaan, om whiskey en  bier te halen. Daarna weer in de auto om door te reizen naar onze airbnb “a lil bit special” in Bowser. Wat een oase van rust was het daar. En zo mooi. Een super huis, met uitzicht op de oceaan direct vanaf het deck.

Eerst maar de auto uitpakken en de boodschappen in de koelkast opruimen, want het was ondertussen 35 graden geworden, maar in huis heerlijk koel, en dat zonder airco.

Hermen was helemaal gelukkig, want er stond ook een BBQ, dus opnieuw naar de supermarkt om steaks te halen en kip.

Bij thuiskomst werden we opgewacht door Leah, zij beheert de airBNB. Wat een fantastische vrouw. Een en al vriendelijkheid en gastvrijheid. We zijn in een paar dagen vrienden voor het leven geworden, dat weet ik zeker!

Op 9 augustus heb ik 6 uur s ochtends de zon op zien komen. Prachtig!

Later die ochtend zijn we naar het strand gegaan. Helaas hebben we niet goed naar Leah geluisterd. Het zand strand zou op 4 minuten rijden zijn. Maar waar we ook keken en reden, niets te vinden. Uiteindelijk naar ruim een uur zoeken een zandstrand gevonden in Qualicum Beach. Daar hebben we ons geïnstalleerd ,er parasol, seatsack, stoelen en koelbox.heel opvallend was dat het strand vrijwel leeg was. Naast ons was nog een stel, en dat ging na 20 minuten ineens een meter of 50 richting de weg liggen, weg van de zee. Joyce zei kort daarna, het water komt dichterbij, en ja hoor het is vloed, wij dus ook een stuk naar achteren, maar binnen een half uur moesten we echt vaart maken, want het water kwam nu heel snel dichterbij. Dus weer ingepakt en terug naar huisje. Wat blijkt is dat het hoogte verschil tussen Eb en vloed een paar meter is...

Na de lunch zijn we weer in de auto gestapt  en zijn we naar  Cathedral Groove gegaan, daar is een national park waarin een echt “rainforest” zit. Eeuwen oude sparrenbomen. De oudste boom stond er al ruim 300jaar voordat Columbus Amerika ontdekte, en is maar liefst 72 meter hoog (20 meter hoger dan de toren van Pisa) en een omtrek van 9 meter.....

Ook hier liep de temperatuur eind van de middag weer op naar 35 graden. Eenmaal in de auto duurde het dan ook niet lang of er lagen er weer twee te slapen. Esmée en Joyce.... ( zeker schoonheidsslaapjes, Haha)

Onderweg gestopt voor een heerlijke kop koffies kon Hermen zich verlekkeren aan de mooie auto’s die te koop stonden. Hij heeft al een behoorlijk wish list....

Eenmaal in het huisje is Hermen weer achter de BBQ gekropen en heeft ons weer een heerlijke maaltijd bereid.

S avonds zijn we uitgenodigd door Leah om bij haar thuis een biertje te komen drinken. Daar hebben we haar man Brendan ontmoet, die daar was samen met een aantal van zijn golf vrienden, Johnny de rodeo cowboy, Smitthy 2 dog, Skar, Molly, Greq en nog 2 anderen.

Dit is een hele hechte vriendengroep die elkaar bijna allemaal kennen als retirered fier fighters from Edmonton.

Het werde een lange avond met veel booze...

Voor nu stopt deze blog, morgen het vervolg.....

1. Hettie:
    12 augustus 2018
    Dat is een leuke zondagmorgen blog
    Mooie verhalen prachtige foto’s
    Wat een ervaringen net of je in een hele andere wereld bent
    Goede reis voor straks
    H&T
  2. H Bruins-Palland:
    Je ziet het voor je.
  3. Gonnie:
    12 augustus 2018
    Weer een mooi verhaal met veel belevenissen. Leuk dat Esmée haar verjaardag nog leuk gevierd is. Fijne reis verder en tot de volgende blog. 🛳🚙🌞😎😘
  4. Margreet:
    12 augustus 2018
    Het 👍👍👍 en nog fijner dat we gewoon met jullie meereizen en de escapades in de gaten houden want dat gegok op de vroege morgen is nergens goed voor hoor. 😇😇😇
  5. Wim Hijink:
    Mooi verhaal!
    Voor Whisky and beer naar de liquor store!
    Vast een Crown Royal en local beer?
    Cheers!
    🍺🥃
  6. Angelique:
    12 augustus 2018
    ....... And this is just the beginning ! Can’t wait to hear about the rest of your adventures ! Cheers 🍻 see you in 14 days 👍