12 augustus 2018 - van Vancouver naar Hope

12 augustus 2018 - Vancouver, Canada

’ s ochtends vroeg vertrokken vanuit Bowser richting Nanaimo om met de Ferry de overtocht weer naar Vancouver te ondernemen. Dat is het enige woord wat van toepassing is. Ik dacht keurig een ticket geboekt te hebben voor 11.15, allen stond er p.m. achter en dat is 23.15 uur. Niet echt slim. Op advies van Leah waren we om 8.15 al bij de Ferry en konden gelukkig een ticket voor 10.45 a.m. boeken. De andere ticket laten vervallen. De overtocht zelf was niet spannnend. Na aankomst in Vancouver Tsawassan, (geen typefout, zijn we de huurauto gaan inleveren.

Vanuit daar met een taxi naar het adres om de gehuurde FifthWheeler op te halen. Een taxirit in Vancouver is ook niet goedkoop. Bijna $ 90,-!! En met wat voor ‘fijne‘ chauffeur.

Alles was snel vergeten nadat we aanmaak zagen met wat voor FifthWheeler wij op pad gingen. Immens wat een grote combinatie voor Nederlandse begrippen. Na een uitleg van bijna 2 uur zijn we met de truck alleen naar de dichtstbijzijnde supermarkt gegaan. Bij de Walmart groot ingekocht.

Afijn om 17.00 uur was het eindelijk zover en gingen we op weg naar onze eerste bestemming Hope Vallye RV and Campground.

Zonder kleerscheuren daar aangekomen en achteruit de FifthWheeler op de plek geparkeerd met aanwijzingen van Joyce en Hermen. Esmée moet eerst leren wat links en rechts is....

Nadat alles was gesetteld heerlijk genoten van ons eerste glaasje Crown Royal whiskey en was het tijd om het bedje op te zoeken.