16 augustus 2018 - op stap met Tracy, Amelia en Garret

16 augustus 2018 - Banff, Canada

Via de chat had ik met Tracy afgesproken dat zij rond 10 uur in de ochtend met Amelia en Garret vanuit Cochrane naar ons zou komen. Er stond een gezellige dag op de planning om in en rond Banff op pad te gaan met z’n allen.

Aangezien we al naar de Bowfalls en het Banff Springshotel waren geweest, zijn we naar Johnston Canyon gereden.  Na ongeveer drie kwartier rijden kwamen we daar aan en stonden de auto’s al heel ver van te voren langs de weg geparkeerd. Tracy is echter gewoon doorgereden en we mochten de parkeerplaats rond rijden om te kijken. We hadden geluk, er ging een auto weg. Mooi dichtbij geparkeerd. We hebben de Canyon gelopen via de lower Falls helemaal tot aan de upper Falls, dat is een wandeling van 1 uur omhoog. Aangezien het uitzicht mooi helder was konden er mooie foto’s gemaakt worden. Het wandelen was best vermoeiend, aangezien de temperatuur boven de 30 uitkwamen.

Tijdens wandeling een aantal squirles gezien, waarvan aantal bijna handtam. Esmée had er een op haar hand en bij Hermen beet er een in zijn nagel.

Nadat we weer terug waren bij de auto, besloten we de gok te wagen, en vanuit Johnston Canyon door te rijden naar Lake Louise. We hadden heel veel geluk, het was er niet echt druk. Misschien wel doordat het uitzicht op de bergen daar belemmerd werd door de rook.  Aangezien het lunchtijd was, hebben we lunch gehaald in Chateau Lake Louise. Ook hier foto van internet ivm rook.

We wilden daar ook graag met de kayak het meer gaan. Dus  op goede moed naar de verhuur toe, maar daar aangekomen besloten ervan af te zien. CAD 105,- voor 3 personns kayak. Dan zouden we er al 2 nodig hebben....

Dus afgezien van het varen in een kayak op Lake Louise.

Na nog even te hebben rondgelopen, zijn we in de auto gestapt en naar Canmore gereden. Daar hebben de boodschappen gedaan zodat we op de camping bbq met zijn allen konden BBQ’en.

Hermen heeft de worstjes en de kip heerlijk bereid op de BBQ en Esmée had de salade erbij gemaakt. Het was al bijna 21 uur toen Tracy met de kinderen aan de terugreis begon richting Cachrane,

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim Hijink:
    2 september 2018
    Mijn oom en tante wonen in Canmore. Alleen zijn ze nu in Nederland. 😀
    Super mooie omgeving bij Banff en Lake Louise.