15 augustus 2018 -van Revelstoke naar Banff

15 augustus 2018 - Banff, Canada

Na het meemaken van de zonsopkomst op ons gemak alles ingepakt. Truck weer gekoppeld en op weg naar Banff. Dankzij Tracy was er een plek geboekt op tunnel Mountain 2.

Onderweg nog gestopt op aantal plaatsen

Golden voor ‘gezonde’ lunch en laatste contact met Tracy over campingplek. De definitieve reservering was een feit.

Op de parkeerplaats werden  de heren verrast door de aanwezigheid van 2 hele bijzondere auto’s. Hermen was verrast om even later te zien dat de hotrod door een dame werd gereden.

Daarna gestopt bij Emerald Lake en daar nog tijdje rondgelopen. Helaas niet overal helder zicht als gevolg van bosbranden in British Columbia.

Daarna gestopt bij Spiral Mountain, hier kun je de treinen de tunnel in zien rijden en door hun lengte aan einde van de tunnel er weer uit zien komen

Aangekomen in Banff hebben we de FifthWheeler op camping gezet. Het was helaas geen mooie plekken in het bos. We stonden in rij geparkeerd op het asfalt. Wel een mooie plek. Aangezien  het nog vroeg was, zijn we Banff ingegaan om rond te kijken.  Uiteraard mocht een bezoek aan de Christmas store niet ontbreken. Om het makkelijk te doen met eten, besloten we in Banff ook te gaan eten. Maar dat was nogal een zoektocht. Wachtrijen bij restaurants van 1 uur was geen uitzondering. Uiteindelijk een plek gevonden net buiten het centrum bij een lokaal ontmoetingscafé, waar we heerlijke hebben gegeten bij Bruno’s.

Na het eten was het nog licht en besloten buiten Banff te gaan kijken. Eerst zijn we naar de Bowfalls gegaan. Blijft toch heel apart om de kracht van water te zien in een waterval.

Rond 20.00uur werd het tijd om wat te drinken. Esmée wilde ons trakteren op koffie in het Banff Springshotel. Nadat we de kaart hadden gezien, besloten Hermen ook mee te betalen, en hebben ze beiden een cocktail besteld. 1 met en 1 zonder alcohol.

Omdat het al donker was een foto van internet met daarop het hele hotel.